mirror of
https://github.com/project-slippi/slippi-ssbm-asm.git
synced 2025-10-05 23:52:43 +02:00
convert files to new best practices
This commit is contained in:
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 8016ebac
|
||||
.include "../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016ebac
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Check if VS Mode
|
||||
load r3,0x80479D30
|
||||
|
@@ -55,7 +55,6 @@ mtlr r0
|
||||
# Local functions (added by us)
|
||||
.set FN_EXITransferBuffer,0x800055f0
|
||||
.set FN_GetIsFollower,0x800055f8
|
||||
.set FN_LoadPSTransformation,0x80005600
|
||||
|
||||
# Game functions (applies to NTSC v1.02)
|
||||
.set HSD_Randi,0x80380580
|
||||
|
@@ -1,4 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 800055f0
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: FN_EXITransferBuffer # 0x800055f0 from Common.s
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
################################################################################
|
||||
# Function: ExiTransferBuffer
|
||||
# Inject @ 800055f0
|
||||
@@ -9,7 +12,7 @@
|
||||
# r4 = buffer length
|
||||
# r5 = read (0x0) or write (0x1)
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "./Common.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
# Register names
|
||||
.set REG_TransferBehavior, 31
|
||||
|
@@ -1,2 +1,4 @@
|
||||
#To be inserted at 804dec1c
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 804dec1c
|
||||
################################################################################
|
||||
.long 0x01000000
|
||||
|
@@ -1,5 +1,5 @@
|
||||
# Insert at 8025a530
|
||||
.include "../../Common.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set OFST_COLOR_BASE, 0x6f208 - 0x20
|
||||
.set OFST_RFILL_PRIMARY, 0x1
|
||||
|
@@ -1,5 +1,5 @@
|
||||
# Insert at 8025b718
|
||||
.include "../../Common.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
stw r3, -0x472C (r13)
|
||||
|
||||
|
@@ -1,4 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 800055f8
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: FN_GetIsFollower # 0x800055f8 from Common.s
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
################################################################################
|
||||
# Function: GetREG_IsFollower
|
||||
# Inject @ 800055f8
|
||||
@@ -10,7 +13,7 @@
|
||||
# out
|
||||
# r3 = REG_IsFollower
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "./Common.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set REG_IsFollower, 31
|
||||
.set REG_PlayerData, 30
|
||||
|
@@ -1,10 +1,13 @@
|
||||
#To be inserted at 8016d294
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016d294
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
################################################################################
|
||||
# Inject at address 8016d294
|
||||
# Function is SceneThink_VSMode and we're incrementing the frame index
|
||||
# before anything "game-engine related" happens
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "./Common.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
# Original Codeline
|
||||
stb r3, 0x0008 (r31)
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 80068eec
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 80068eec
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Backup Data Pointer After Creation
|
||||
addi r30, r3, 0
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 801c154c
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 801c154c
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Initialize data
|
||||
li r4,516
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 80068f30
|
||||
.include "../../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 80068f30
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Check if PAL
|
||||
lbz r3,PALToggle(rtoc)
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 8010fc44
|
||||
.include "../../../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8010fc44
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Check if PAL
|
||||
lbz r4,PALToggle(rtoc)
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 8010fb64
|
||||
.include "../../../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8010fb64
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Check if PAL
|
||||
lbz r4,PALToggle(rtoc)
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 802f9a3c
|
||||
.include "../../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 802f9a3c
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Check if PAL
|
||||
lbz r3,PALToggle(rtoc)
|
||||
|
@@ -1,2 +1,4 @@
|
||||
#To be inserted at 804dec14
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 804dec14
|
||||
################################################################################
|
||||
.long 0x01000000
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 80266978
|
||||
.include "../../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 80266978
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Get Texture Data
|
||||
mflr r12
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 801d14c8
|
||||
.include "../../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 801d14c8
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "../Transformation.s"
|
||||
|
||||
.set PSData,31
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 801d45ec
|
||||
.include "../../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 801d45ec
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "../Transformation.s"
|
||||
|
||||
.set PSData,31
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 801d4f14
|
||||
.include "../../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 801d4f14
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "../Transformation.s"
|
||||
|
||||
.set PSData,31
|
||||
|
@@ -1,2 +1,4 @@
|
||||
#To be inserted at 804dec18
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 804dec18
|
||||
################################################################################
|
||||
.long 0x01000000
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 8016e750
|
||||
.include "../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016e750
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "../Preload Stadium Transformations/Transformation.s"
|
||||
|
||||
# TODO: I don't really like this implementation too much. I think possibly
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 80265220
|
||||
.include "../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 80265220
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Check If Player Won Last Game
|
||||
mr r3,r29
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 8016ea30
|
||||
.include "../Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016ea30
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Original Codeline
|
||||
stb r0, 0x0010 (r30)
|
||||
|
6
External/Boot to CSS/Boot To CSS.asm
vendored
6
External/Boot to CSS/Boot To CSS.asm
vendored
@@ -1,4 +1,6 @@
|
||||
#To be inserted at 801bfa20
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 801bfa20
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
li r3,2
|
||||
|
@@ -1,4 +1,6 @@
|
||||
#To be inserted at 804dc47c
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 804dc47c
|
||||
################################################################################
|
||||
#Credit Achilles1515
|
||||
|
||||
.float -2.5
|
||||
|
@@ -1,6 +1,8 @@
|
||||
#To be inserted at 80261a6c
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 80261a6c
|
||||
################################################################################
|
||||
#Credit Achilles1515
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Check
|
||||
lbz r5, 0x0005 (r31)
|
||||
|
@@ -1,4 +1,6 @@
|
||||
#To be inserted at 80261b1c
|
||||
.include "../../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 80261b1c
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
nop
|
||||
|
@@ -1,4 +1,6 @@
|
||||
#To be inserted at 80261b30
|
||||
.include "../../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 80261b30
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
nop
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 8026325c
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8026325c
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Get Random Stage Byte
|
||||
load r4,0x8045BF17
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 80266ce0
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 80266ce0
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#######################################
|
||||
## Runs During CSS -> SSS Transition ##
|
||||
|
@@ -1,3 +1,5 @@
|
||||
#To be inserted at 80030e44
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 80030e44
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
blr
|
||||
|
@@ -1,2 +1,4 @@
|
||||
#To be inserted at 8015fdbc
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8015fdbc
|
||||
################################################################################
|
||||
b 0xAC
|
||||
|
@@ -1,2 +1,4 @@
|
||||
#To be inserted at 80089250
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 80089250
|
||||
################################################################################
|
||||
b 0x8
|
||||
|
@@ -1,2 +1,4 @@
|
||||
#To be inserted at 804dec08
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 804dec08
|
||||
################################################################################
|
||||
.long 0x01010101
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 802fccd8
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 802fccd8
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Check if Doubles
|
||||
load r3,0x8046b6a0
|
||||
|
@@ -1,4 +1,6 @@
|
||||
#To be inserted at 8016ba80
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016ba80
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
b 0x14
|
||||
|
@@ -1,4 +1,6 @@
|
||||
#To be inserted at 8016e9b0
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016e9b0
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
nop
|
||||
|
@@ -1,4 +1,6 @@
|
||||
#To be inserted at 8016e9a4
|
||||
.include "../../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016e9a4
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
nop
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 8025B8BC
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8025B8BC
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Load first minor of current major
|
||||
load r3,0x80479d30
|
||||
|
6
External/NeutralSpawn.asm
vendored
6
External/NeutralSpawn.asm
vendored
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 8016e510
|
||||
.include "../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016e510
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set MatchInfo,31
|
||||
.set SpawnTable,30
|
||||
|
4
External/Rumble Off/Rumble Off.asm
vendored
4
External/Rumble Off/Rumble Off.asm
vendored
@@ -1,3 +1,5 @@
|
||||
#To be inserted at 803d4a70
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 803d4a70
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
.long 0x00000000
|
||||
|
6
External/Salty Runback/Salty Runback.asm
vendored
6
External/Salty Runback/Salty Runback.asm
vendored
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 801a5b14
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 801a5b14
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set REG_LoopCount,29
|
||||
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 801af6f4
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 801af6f4
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set MEMCARD_NONE,0xF
|
||||
.set MEMCARD_NONE2,0xD
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 802608D8
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 802608D8
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
loc_0x0:
|
||||
lbz r3, 7(r31)
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 8006B028
|
||||
.include "../../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8006B028
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#Original Codeline
|
||||
stw r0, 0x065C (r31)
|
||||
|
@@ -1,2 +1,4 @@
|
||||
#To be inserted at 8025d22c
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8025d22c
|
||||
################################################################################
|
||||
li r29,0
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 800C9A44
|
||||
.include "../../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 800C9A44
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
# Check for toggle bool
|
||||
lwz r4, 44(r3)
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 800998A4
|
||||
.include "../../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 800998A4
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
# Check for toggle bool
|
||||
lwz r4, 44(r3)
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 802652ec
|
||||
.include "../../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 802652ec
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set text,31
|
||||
.set textProperties,30
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 8025e0e8
|
||||
.include "../../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8025e0e8
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set entity,31
|
||||
.set player,31
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 8025e070
|
||||
.include "../../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8025e070
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
subi r3,r13,UCFTextPointers #get pointers
|
||||
mulli r4,r31,0x4 #get offset
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 802604e8
|
||||
.include "../../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 802604e8
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
#r5 = player number
|
||||
#r6 = player number * 0x4
|
||||
|
6
External/UCF 0.74/UCF DB.asm
vendored
6
External/UCF 0.74/UCF DB.asm
vendored
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 800C9A44
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 800C9A44
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set REG_PlayerData,31
|
||||
.set REG_Floats,30
|
||||
|
6
External/UCF 0.74/UCF SD.asm
vendored
6
External/UCF 0.74/UCF SD.asm
vendored
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 800998a4
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 800998a4
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set REG_PlayerData,31
|
||||
.set REG_PlayerGObj,30
|
||||
|
2
External/UCF 0.74/UCFIndicator.asm
vendored
2
External/UCF 0.74/UCFIndicator.asm
vendored
@@ -1,5 +1,5 @@
|
||||
#To be inserted @ 802662D0
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set text,31
|
||||
.set textProperties,30
|
||||
|
@@ -1,3 +1,5 @@
|
||||
#To be inserted at 802605fc
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 802605fc
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
li r6,3
|
||||
|
4
External/Widescreen/Fix Screen Flash.asm
vendored
4
External/Widescreen/Fix Screen Flash.asm
vendored
@@ -1,3 +1,5 @@
|
||||
#To be inserted at 803BB05C
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 803BB05C
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
.float 0.34375
|
||||
|
@@ -1,4 +1,6 @@
|
||||
#To be inserted at 802fcfc4
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 802fcfc4
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
#Override X Scale
|
||||
bl Floats
|
||||
|
@@ -1,3 +1,5 @@
|
||||
#To be inserted at 804ddb84
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 804ddb84
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
.float 0.2695234375
|
||||
|
@@ -1,4 +1,6 @@
|
||||
#To be inserted at 802fcce8
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 802fcce8
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
/************************************************
|
||||
* Automatically Scale Name Tag Shadow Box Size *
|
||||
@@ -104,4 +106,4 @@ stfs f15,0x2c(r3)
|
||||
|
||||
END:
|
||||
#default code line
|
||||
lwz r3,0x10(r30)
|
||||
lwz r3,0x10(r30)
|
||||
|
@@ -1,3 +1,5 @@
|
||||
#To be inserted at 804ddb48
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 804ddb48
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
.float 0.121667
|
||||
|
@@ -1,4 +1,6 @@
|
||||
#To be inserted at 8036A4A8
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8036A4A8
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
lfs f1,0x34(r31) # default code line
|
||||
|
||||
|
@@ -1,7 +1,7 @@
|
||||
# Inject at 801a501c
|
||||
# Injection is right before game engine loops
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
.include "../Playback.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Playback/Playback.s"
|
||||
|
||||
# Info provided by tauKhan, relevant for fast forwarding
|
||||
# 801a4db0: transfer input queue count to r27
|
||||
|
@@ -1,11 +1,14 @@
|
||||
#To be inserted at 8016d298
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016d298
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
################################################################################
|
||||
# Inject at address 8016d298
|
||||
# Function is SceneThink_VSMode and we're calling FetchGameFrame to update
|
||||
# the frameDataBuffer.
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "../Common/Common.s"
|
||||
.include "./Playback.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Playback/Playback.s"
|
||||
|
||||
# Register names
|
||||
.set PlayerData,31
|
||||
|
@@ -1,6 +1,9 @@
|
||||
#To be inserted at 8006b0dc
|
||||
.include "../Common/Common.s"
|
||||
.include "./Playback.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8006b0dc
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Playback/Playback.s"
|
||||
|
||||
# Register names
|
||||
.set PlayerData,31
|
||||
|
@@ -1,12 +1,15 @@
|
||||
#To be inserted at 8016e74c
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016e74c
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
################################################################################
|
||||
# Inject at address 8016e74c
|
||||
# Function is StartMelee and we are loading game information right before
|
||||
# it gets read to initialize the match
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "../Common/Common.s"
|
||||
.include "./Playback.s"
|
||||
.include "./RestoreInitialRNG.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Playback/Playback.s"
|
||||
.include "Playback/RestoreInitialRNG.s"
|
||||
|
||||
# Register names
|
||||
.set BufferPointer,30
|
||||
|
@@ -1,4 +1,4 @@
|
||||
.include "./Playback.s"
|
||||
.include "Playback/Playback.s"
|
||||
|
||||
.macro Macro_RestoreInitialRNG
|
||||
|
||||
|
@@ -1,11 +1,14 @@
|
||||
#To be inserted at 8016d304
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016d304
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
################################################################################
|
||||
# Inject at address 8016d304
|
||||
# Function is SceneThink_VSMode and we're ending the game when slippi detects
|
||||
# an LRA-Start
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "../Common/Common.s"
|
||||
.include "./Playback.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Playback/Playback.s"
|
||||
|
||||
# Check status of frame received. If a terminate result is received, that means
|
||||
# we need to end the game immediately
|
||||
|
@@ -1,10 +1,13 @@
|
||||
#To be inserted at 8016b9c0
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016b9c0
|
||||
################################################################################
|
||||
|
||||
################################################################################
|
||||
# Inject at address 8016b9c0
|
||||
# Function is StockStealCheck and we're replacing the start button check with
|
||||
# a request to slippi. Runs when a player is in-game + has no stocks
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "../Common/Common.s"
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
# Setup buffer
|
||||
lwz r5,secondaryDmaBuffer(r13) #Get secondary DMA buffer alloc
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 801a45a0
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 801a45a0
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set ADDR_MajorStruct_DebugMelee,0x803dada8
|
||||
|
||||
|
@@ -1,2 +1,4 @@
|
||||
#To be inserted at 801b16a8
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 801b16a8
|
||||
################################################################################
|
||||
.long 0x801b09c0
|
||||
|
@@ -1,2 +1,4 @@
|
||||
#To be inserted at 803dda9c
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 803dda9c
|
||||
################################################################################
|
||||
.long 0x07000000
|
||||
|
@@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 801a6348
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 801a6348
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
|
||||
.set REG_Floats, 30
|
||||
.set REG_BufferPointer, 29
|
||||
|
@@ -1,3 +1,5 @@
|
||||
#To be inserted at 800679bc
|
||||
.include "./Recording.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 800679bc
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Recording/Recording.s"
|
||||
li r4, PlayerBlockSize
|
||||
|
@@ -1,6 +1,8 @@
|
||||
#To be inserted at 802fef88
|
||||
.include "../Common/Common.s"
|
||||
.include "./Recording.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 802fef88
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Recording/Recording.s"
|
||||
|
||||
################################################################################
|
||||
# Routine: FlushFrameBuffer
|
||||
|
@@ -1,6 +1,8 @@
|
||||
#To be inserted at 8008d698
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
.include "../Recording.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8008d698
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Recording/Recording.s"
|
||||
|
||||
#Check if L-Cancelled
|
||||
cmpw r5, r0
|
||||
|
@@ -1,6 +1,8 @@
|
||||
#To be inserted at 8006c324
|
||||
.include "../../Common/Common.s"
|
||||
.include "../Recording.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8006c324
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Recording/Recording.s"
|
||||
|
||||
#Reset Status
|
||||
li r3,0
|
||||
|
@@ -1,4 +1,7 @@
|
||||
#To be inserted at 80005604
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: FN_IsVSMode # 0x80005604 from Recording.s
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Recording/Recording.s"
|
||||
|
||||
#Check scenes
|
||||
lis r4, 0x8048 # load address to offset from for scene controller
|
||||
|
@@ -1,6 +1,8 @@
|
||||
#To be inserted at 8016d30c
|
||||
.include "../Common/Common.s"
|
||||
.include "./Recording.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016d30c
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Recording/Recording.s"
|
||||
|
||||
################################################################################
|
||||
# Routine: SendGameEnd
|
||||
|
@@ -1,4 +1,6 @@
|
||||
#To be inserted at 8016e74c
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8016e74c
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Recording/Recording.s"
|
||||
.include "Recording/SendInitialRNG.s"
|
||||
|
@@ -1,6 +1,8 @@
|
||||
#To be inserted at 8006c5d8
|
||||
.include "../Common/Common.s"
|
||||
.include "./Recording.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8006c5d8
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Recording/Recording.s"
|
||||
|
||||
################################################################################
|
||||
# Routine: SendGamePostFrame
|
||||
|
@@ -1,6 +1,8 @@
|
||||
#To be inserted at 8006b0dc
|
||||
.include "../Common/Common.s"
|
||||
.include "./Recording.s"
|
||||
################################################################################
|
||||
# Address: 8006b0dc
|
||||
################################################################################
|
||||
.include "Common/Common.s"
|
||||
.include "Recording/Recording.s"
|
||||
|
||||
################################################################################
|
||||
# Routine: SendGamePreFrame
|
||||
|
Reference in New Issue
Block a user